Stvoreno
30. prosinca 2024. 11:50
Mjesni odbor
Centener
Status
Dospjelo
Pregleda
310
Glasova
7 za / 0 protiv
30. prosinca 2024. 11:50
Centener
Dospjelo
310
7 za / 0 protiv
Poštovani,
Prije svega želim pohvaliti sve što je učinjeno kako bi grad Rovinj pratio digitalne trendove - eMjesni Odbori, smartRovinj te Rovinj - Rovigno Direct su hvalevrijedne inicijative koje poboljšavaju transparentnost i olakšavaju komunikaciju građana s gradskim vlastima.
U devet godina postojanja aplikacije smartRovinj, ukupno je prijavljeno 9331 prijava (nešto manje od 3 po danu u prosjeku) što je znak da građani pozitivno gledaju na postojanje istih:
https://www.udruga-gradova.hr/inpuls/smart-rovinj-rovigno/
Međutim, postojanje nekoliko aplikacija/servisa sa sličnom namjenom donosi izazove oko moderiranja i odgovaranja na prijave i upite građana, ali i uzrokuje zbunjenost građana oko izbora aplikacije u kojoj bi se određena prijava trebala predati.
Predlažem da se odradi centralizacija postojećih sustava i implementacija jedinstvene aplikacije (ili unaprjeđenje postojeće). Trenutno svaki od implementiranih sustava ima svoje prednosti i nedostatke koji se relativno lako daju ispraviti s neznatnim sredstvima.
Nadalje, predlažem implementaciju sustava eKomunalnog gospodarstva po kojem bi Rovinj postao prvi grad u Hrvatskoj sa takvim sustavom. Naime, uz realan problem nedostatka radne snage na redovitim poslovima održavanja Grada, postojeći zaposlenici se susreću sa izazovom rješavanja svih prijava građana u razumnom roku vezanih za druge komunalne probleme.
“Činjenica je da na određenim poslovima nema ljudi usprkos natječajima. S druge strane ljudi su preopterećeni i česta su bolovanja. Iz tog smo razloga posegnuli za iznajmljivanjem radne snage od strane agencije te je posljednjih dvadesetak dana, na određeno vrijeme i kao privremeno rješenje, na poslovima utovara otpada i čistoće grada, zaposleno petnaestak osoba - objašnjava Želimir Laginja, koji nije želio reći kolika su mjesečna primanja pometača komentirajući kako je riječ o poslovnoj tajni.”
https://www.glasistre.hr/istra/2024/08/24/smeca-po-rovinjskim-ulicama-sve-je-vise-direktor-komunlanog-servisa-zadovoljan-sam-cistocom-i-ured-952372
Ideja eKomunalnog gospodarstva temelji se na bliskoj suradnji građana i komunalnih redara kako bi se uočeni problemi rješavali u najkraćem mogućem roku. Građani šalju prijave koristeći mobilnu aplikaciju slično kao što je to trenutno implementirano u sustavu smartRovinj sa svim dokazima koji su važni za utvrđivanje činjeničnog stanja i rješavanje problema (lokacija, fotografije, videa…).
Na strani Komunalnog servisa jedan zaposlenik provjerava sve prijave u stvarnom vremenu i raspoređuje raspoložive snage kako bi se problem riješio u najkraćem mogućem roku. Prijave se rješavaju prema prioritetima koji se određuju prema utjecaju određenog problema na veći broj građana.
Za razliku od trenutnog sustava, novi sustav bi imao sustav nagrađivanja građana i zaposlenika Komunalnog servisa. Građani koji šalju kvalitetne prijave mogu biti nagrađeni umanjenjem komunalnog doprinosa, dok zaposlenici Komunalnog servisa mogu biti pozitivno stimulirani određenim bonusom za svaku rješenu prijavu.
Kako bi korisnici aplikacije bili nagrađeni, oni moraju potvrditi da je njihova prijava uspješno rješena. To je trenutno glavni nedostatak aplikacije smartRovinj gdje se nerješene prijave označavaju riješenim samo zbog poboljšanja statistike. Također, treba dozvoliti naknadnu komunikaciju građana u komentarima na određenu prijavu što trenutno nije slučaj s aplikacijom smartRovinj.
Vrlo važan aspekt cijelog sustava bi bio provođenje propisanih kazni, posebice u sezoni kad je vršno opterećenje cijele infrastrukture Grada Rovinja. Iz sredstava prikupljenih putem propisanih kazni, postojećim zaposlenicima bi se mogli ponuditi bolji uvjeti kroz redovite bonuse koji bi se isplaćivali iz tih sredstava. Činjenica je da se tijekom sezone Grad svakodnevno susreće s problemima poput ilegalnog kampiranja i nepropisnog parkiranja, među ostalim problemima. Provođenjem represivnih mjera, takvo ponašanje bi se zasigurno umanjilo.
Nadam se da će gradske vlasti biti otvorene prema novim idejama koje koriste tehnologiju za boljitak lokalnog stanovništva i nastavak razvoja održivog turizma u gradu Rovinju.
Unaprijed zahvaljujem!